W u l g a r y z m

Temat: Ford Ka i stan blachy i awaryjnosc
Ja mam ten sam rocznik - blacha jest OK (mam tyko problem przy jednych
drzwiach, ale to z powodu ich "obsuniecia"). Natomiast pozostale elementy -
zwlaszcza uklad kierowniczy to dramat. Z najpowazniejszych napraw mialam
wymiane przekladni kierownicy i kolumny kierownicy (autem przejechalam
dopiero 65 tys.). Generalnie jezdzi sie nim bardzo przyjemnie, zwlaszcza
elastycznosc jest imponujaca (jezdzilam wieloma samochodami z roznych marek
i modeli - do limuzyn wlacznie i KA naprawde sie wyroznia). I bardzo duzo
pali - ja mam tzw. ciezka noge i spala mi w miescie 8,9 l.
Generalnie kocham to autko za niepowtarzalny styl i dla mnie swietne
wnetrze, ale nie moge KAczki polecic z czystym sumieniem. A moze trafilam na
kiepski egzemplarz?
Pozdrawiam!
Aska
KA '99
CKMK

Źródło: topranking.pl/1603/ford,ka,i,stan,blachy,i,awaryjnosc.php



Temat: Przekładnia układu kierowniczego


Wiechałem i pan wjechał na  podnośnik poruszał po machał i powiedział,
"Nie ustawimy zbierzności bo są luzy na przekładni układu
kierowniczego", spytałem się dokładnie i inaczejn mówąc maglownicę.
Faktycznie coś stukało na wybojach ale się tym nie przejmowałem.
i teraz problem jest bo nie wiem gdzie się za to zabrać. Podobno można
regenerować. i teraz pojawia się pytanie gdzie w DC mogę coś takiego
zrobić i ile to może kosztować dla Opla omegi 2.0 '91 kombi.


Hej,
Spokojnie, zacznij od sprawdzenia czy nie masz wybitych drążków
kierowniczych. A jesli chcesz wjechac do warsztatu polecam ASO Daewoo w Wawie
przy ul jugosławiańskiej 7. Robią dobrze (tj. myślą) skomplikowane naprawy, a
to że Daewoo to się nie przejmuj bo Nexia i Lanos to nic innego jak Opel.
Ceny sa znośne (jak na ASO).
Koszt maglownicy ze wspomaganiem może przekroczyć 2000 zł.

Michał


Źródło: topranking.pl/1606/przekladnia,ukladu,kierowniczego.php


Temat: Klient pozwał Toyotę Motor Poland

"Mikolaj." <mikolaj.milew@no.spam.softax.com.plwrote in message


news:bhvngf.ft.0@mikolaj.milewicz

|| Jakies szczegóły?

Szczegółów byłaby bardzo dłuuuga lista - w przypadku Corolli
miejsce w książeczce gwarancyjnej skończyło się po trochę
ponad roku i kolejne wpisy trzeba było robić na kartkach
przyczepionych zszywaczem (wymieniono cały układ wydechowy,
dwa razy katalizator, przekładnię kierowniczą, oba przednie
fotele, mechanizm zwijania pasa bezpieczeństwa po stronie
pasażera, dwa razy wspomaganie hamulców, średnio co dwa-trzy
tygodnie wymieniano czujnik spalania stukowego na nowy,
do tego cała masa drobiazgów jak nie działąjące wycieraczki,
itp. - w ciągu dwóch lat koszty usuwania kolejnych usterek,
na szczęście na gwarancji, przekroczyły wartość nowego auta,
a praktycznie nigdy nie było ono całkowicie sprawne).
Corollą od kilku miesięcy jeździ drugi właściciel - kupił
mimo całej tej litanii napraw, bo przebieg tylko 50 kkm,
gwarancja, Toyota, i to prosto z Japonii, dobrze wyposażona,
bezwypadkowa, itd. - ale już mu entuzjazm wywietrzał, bo musi
jeździć komunikacją miejską (coś z elektroniką sterującą -
w każdym razie auto stoi w ASO).

Z Avensis było trochę lepiej - ale spore ogniska rdzy
pod uszczelkami w półrocznym aucie to IMHO przegięcie
tak czy inaczej.


Źródło: topranking.pl/1606/klient,pozwal,toyote,motor,poland.php


Temat: Pytanie o tłoki w fso 1500 [dlugie]


to nie sa glupoty, bo jezdzilem 2 duzymi fiatami i silniki wcale nie


Oj, Ekspercik, cos Ci nie wierze...


byly rewelacyjne i kto mial fiata ten znal problem z remontami silnika,
tlokami, pierscieniami, panewkami, walkiem rozrzadu, walem korbowym.


Pierwsze slysze... A mialem w sumie trzy fiaty.


Nie wiem czy pamietasz, ale zawod naprawiacza silnikow byl wtedy
najmodniejszy i co warsztat to naprawial te doskonale silniki.
A teraz to trzeba ze swieca szukac warsztatu naprawy silnikow.
Bo po prostu sa lepsze, lepsze materialy, lepsze oleje .


Nie. Teraz sa wypakowane po brzegi elektronika i wysoce skomplikowanymi
mechanizmami, ktorych nawet najlepsza "zlota raczka" nie ugryzie, bo i nie
ma czym. Teraz albo podlaczasz sie do komputera, albo nie robisz nic :)


A nie mowie juz o sworzniach, ich regeneracji, luzach koncowek ukladu
kierowniczego, przekladni kierowniczej, ktora wymagala z kazdym rokiem
wiekszej sily do przekrecenia. Nie mowiac juz o wiecznie lejacych
zaciskach, pekajacych przewodach hamulcowych


A czego oczekujesz od konstrukcji sprzed blisko 50 lat? Samochod ma swoje
wymagania i trzeba je spelniac, zeby pracowal jak nalezy.


Źródło: topranking.pl/1611/pytanie,o,tloki,w,fso,1500,dlugie.php


Temat: ile dolozyliscie do auta ktore kupiliscie ?


"fuen" <f@spam.wp.plwrote in message | z jakimi kosztami trzeba sie liczyc po zakupie uzywanego auta?
| czy do starego i nowego trzeba dolozyc tyle samo ?


Opel Astra I '97, 1,6 8v, sprowadzony, po rejestracji w Polsce.
Kupiony wiosną po powierzchownych oględzinach za 13 kzł. Od razu pełny przegląd
(rozrząd, wymiana oleju, płynów, filtrów) i nieprzewidziane naprawy
(regenaracja przekładni kierowniczej, naprawy układu hamulacowego - głównie
wymiana tarcz i klocków; naprawa jednego z dwóch rozklejonych kluczyków do
stacyjki). Koszt prawie 2000 zł. Według opinii serwisu (nie ASO) do wymiany
jest jeszcze pompa wspomagania kierownicy. Trzeba też zakupić nową antenę
radiową.
Jeszcze jakieś 30 zł na środki czyszczące - odkurzanie i dwukrotne czyszczenie
tapicerki.
Oczywiście doszły jeszcze opłaty związane z przerejestrowaniem (ok. 180 zł) i
ubezpieczeniem auta.

Na razie auto jeździ sprawnie, więc humor mi się poprawia


Źródło: topranking.pl/1611/ile,dolozyliscie,do,auta,ktore,kupiliscie.php


Temat: z czego robiono poldki?
Tomek napisał(a):

Polonezy były robione z kału nosorożca spajanego ze słoma z butów. Silniki były
z drewna i zapalało się je zapałkami. Koła z wozów drabiniastych. A hamowało sie
w tych samochodach przystawiajac nogę do koła. W wersji lux były pasy z
konopnego sznurka. A gazu dodawało się strzelając z bata. Mam na dożywociu
Poloneza. Silnik bierze olej, ale nie kopci. W skrzyni słychać łożyko wałka
sprzęgłowego. Most jest już trochę głośniejszy niż 4 lata temu. Jest pordzewiały
na zewnątrz. Każda awaria której koszt przekroczy 50 zł spowoduje oddanie go na
złom. W tej chwili jest w stanie technicznym pozwalającym na bezpieczną jazdę.
Nie ma żadnych luzów w zawieszeniu ( od nowości zmieniony jeden silenblok ). W
układzie kierowniczym zmienione od nowości 1 raz końcówki i drążek srodkowy.
Przekładnia kierownicza regulowana była jeden raz. Tarcze zwalniaczy oryginalne
i nie nie można się nimi ogolić. Jakieś naprawy w międzyczasie robiłem.
Sprzęgło, uszczelka pod głowicą, pompa wody tłumiki. Kosztowało to wszystko


(...)

Echh kogutek, co Wy wiecie o Polonezach. Co Wy w ogóle wiecie o
samochodach...


Źródło: topranking.pl/1613/z,czego,robiono,poldki.php


Temat: Poloneza sprzedam.
Cze all.

Mam do sprzedania Poldka 1500 SLE 89 rok. Zrobiłem go na cacy przez
ostatnie1.5 roku (chodzi o mechanikę). Chciałem nim jeszcze jeździć ale
nagły niespodziewany przypływ gotówki pozwala mi na zmianę samochodu. Więc
do rzeczy wrzuciłem w niego ok. 4,5 tys zł na:

- silnik 35 tys po remoncie
- wymiana mostu ( od rocznika 93), porzedni strasznie wył.
- wymana wachacza i jednego sworznia
- wymiana pompy wodnej
- wymiana kół rozrządu i paska rozrządu
- remont skrzyni biegów ( wszystkie łożyska, jakieś synchronizatory i 2
koła)
- nowy docisk sprzęgła i tarcza i linka
- wymiana kolumny (przekładni)  kierowniczej
- wymiana aparatu zapłonowego
- wymiana tarczy hamulcowych i klocki
- wymiana całego układu spryskiwaczy
- wymiana akumulatora
- na koniec założyłem instalację gazową, ( ma już zrobiony wpis do dowodu,
więc 200 zł do przodu
- tydzień temu wymieniłem cały układ wydechowy na nowy (fabryczny)
- wczoraj nowe krzyżaki

Przegląd ważny do 11.99

Jeżeli ktoś jest jeszcze czym zaintersowany to czekam na pytania.

Cena giełdowa tego auta bez gazu i wszelkich napraw wynosi ok. 4.000.

Zaczynam wołać od  3.800 zl.

Pzdr.

Marcin


Źródło: topranking.pl/1614/poloneza,sprzedam.php


Temat: prosze o wrazenia
Witam.Jest taki temat-dlaczego ,jak doświadczyłem osobiście
w serwisach Opla w Rzeszotarach k/Legnicy i we Wrocławiu
na ul.Karkonoskiej -klienta nie dopuszcza się do obserwowania
przebiegu naprawy lub czynności obsługowych.Przypuszczam,
że z obawy przed wykryciem nierzetelnych bądź w ogóle nie
wykonanych czyn ości/ale kasowanych/.Niwnych w Rzeszotarach
naciągają na wymianę pompy w układzie chłodzenia a w Wrocławiu na
przekładnię kierowniczą-cena samej przekładni "tylko" 3 tys.zł.Powodzenia.
Artur Adamowicz napisał(a) w wiadomości:
<3ruB3.4150$S%1.62@news.tpnet.pl...

Witam
Jestem dziennikarzem miesiecznika Pieniadz  i zajmuje sie samochodami. Moze
macie jakies ciekawe uwagi na temat swoich kochanych aut, moze jakies fajne
przejscia w serwisach, moze ktorys z dealerow was oszukal. Piszcie prosze,
to bede mial dobre zrodlo do pisania tekstow. Przy okazji moge co nieco
doradzic bo w objezdzam wszystkie samochody dostepne na rynku.
Dzieki.
Artur



Źródło: topranking.pl/1614/prosze,o,wrazenia.php


Temat: przekładnia kierownicza


Witam!

Mam dość spory luz w układzie kierowniczym,
przypuszczam ze jest on na przekładni(maglownicy).
Samochod wydaje się "tańczyć" na drodze:)
ponoć zamiast wymiany ww maglownicy można ją jakoś "zregenerować",
robił może ktoś z szanownych grupowiczów takie coś? daje to jakis efekty?
vw polo classic'97

Pozdrawiam
Jarek


Brak części do naprawy jak nie chcesz nowej to jedynie używkę
pozdrawiam stasiu


Źródło: topranking.pl/1615/przekladnia,kierownicza.php


Temat: Ford Ka - przekładnia kierownicza ze wspomaganiem
Witam :-)

Mam problem z przekładnią w Fordzie Ka z 98 roku, przebieg 78 tys. km.
Układ się rozszczelnił i zaczął wywalać płyn hydrauliczny poprzez uszkodzony
simmering .
Simmering uszkodził się przez duży luz na wałku wychodzącym z przekładni
(nie wiem jak to sie fachowo nazywa) połączonym z kierownicą .
Serwis Forda z uśmiechem poinformował mnie, że Ford nie przewiduje żadnych
napraw przekładni poza wymianą tegoż simmeringa i samej przekladni, przy
czym stwierdzili, że faktycznie luz na wałku jest za duży. Oczywiscie
proponują mi wymianę całej przekładni za jedyne 3000 tys. zł. bo wtedy
naprawa bedzie najpewniejsza (tak a najlepiej to kupic nowe auto bo sie
złapało gumę), a wymiana samego simmeringa raczej nic nie da. Tu chwilkę
pomilczę bo musiałbym puscic niezłą wiąchę :-(((( ........
Zdecydowałem sie na wymianę uszczelniacza ale faktycznie po dwoch miesiącach
jest to samo.
Może ktoś z Was miał taki problem w Fordzie i jakoś go zwalczył? Może macie
kogoś godnego polecenia kto wie jak naprawić ten kretynizm fordowski ???
Najlepiej w Krakowie lub okolicach.
Z góry dzięki :-)


Źródło: topranking.pl/1623/ford,ka,przekladnia,kierownicza,ze.php


Temat: Detale techniczne nocnego widzenia Cadillacka


Jaroslaw Lis wrote:
I dlatego smieje sie ze ktos okrada biedote. Orientujesz sie niezle -
ile to moze kosztowac po kosztach produkcji? 100$ ? Bardzo watpie.
Wiec jak na moj gust to ktos tu zawyza cene auta bez ABS :-)


I tak i nie. Dla producenta czesci kosztuja bardzo tanio.
Przykladowo przekladnia zebatkowa ukladu kierowniczego
kosztuje GM okolo $38 na tasmie montazowej. Niestety ta sama
przekladnia u dealera w naprawie okolo $300. Wbrew pozorom,
zyski firm samochodowych wcale nie sa takie ogromne w stosunku
do zainwestowanego kapitalu. Koszt czesci to tylko pewien procent
poniesionych kosztow. Niestety nie siedze w ksiegowosci wiec dokladnych
danych nie znam, tym niemniej "Wall Street" nie ceni zbyt wysoko akcji
producentow samochodowych.


J.

P.S. Sadzac po cenach u nas w kraju to kosztuje jakies 1000$.
   choc Fiesta, Clio, SC - jakby polowe taniej.


Rozrzut jest spory. Widzialem juz taki za $100 ale sa i wyjatki za $500.
$1000 raczej w USA sie nie zdarza.

Uklony


Źródło: topranking.pl/1629/detale,techniczne,nocnego,widzenia.php


Temat: Detale techniczne nocnego widzenia Cadillacka


I tak i nie. Dla producenta czesci kosztuja bardzo tanio.
Przykladowo przekladnia zebatkowa ukladu kierowniczego
kosztuje GM okolo $38 na tasmie montazowej. Niestety ta sama
przekladnia u dealera w naprawie okolo $300. Wbrew pozorom,
zyski firm samochodowych wcale nie sa takie ogromne w stosunku
do zainwestowanego kapitalu. Koszt czesci to tylko pewien procent
poniesionych kosztow. Niestety nie siedze w ksiegowosci wiec dokladnych
danych nie znam,


To mam prosbe , ile kosztuje zestaw klimatyzacji do samochodu na linii
montazowej i gdzie mozna kupic takie zestawy po takiej cenie ( jaka
ilosc jest hurtem ?)
Jack
tym niemniej "Wall Street" nie ceni zbyt wysoko akcji

producentow samochodowych.

| J.

| P.S. Sadzac po cenach u nas w kraju to kosztuje jakies 1000$.
|    choc Fiesta, Clio, SC - jakby polowe taniej.

Rozrzut jest spory. Widzialem juz taki za $100 ale sa i wyjatki za $500.
$1000 raczej w USA sie nie zdarza.

Uklony



Źródło: topranking.pl/1629/detale,techniczne,nocnego,widzenia.php


Temat: Luksusowa tandeta...BMW
habudzik napisał:

> Bo w "zwykłych" autach nie ma 95% tych pierdół które w tej BMce się
pierd...ło. Jeśli w "zwykłych" czegoś brak to ciężko żeby sie to coś psuło ,
prawda ????


rozumiem, ze wg ciebie habudzik to sa elementy "nie zwykle" tudziez wycudowane
dostepne li tylko i wylacznie w samochodzie z najwyzszej polki z najbogatszym
wyposazeniem za super doplata:

"1.nadmierny luz - stuki listwy maglownicy przekładni kierowniczej,
2.wyczuwalny luz tulei metalowo-gumowej wahacza koła przedniego lewego (str.
wewnętrzna),
3.luzy w mocowaniu łącznika stabilizatora tylnego lewego,
4.Znamiona nieszczelności łącznika elastycznego lewego układu wydechowego -
osadzona sadza na powierzchni zewnętrznej łącznika."

oraz:

"Naprawy dotyczyły

silnika (wymiana wtryskiwacza),
układu kierowniczego (wymiana przekładni kierowniczej),
układu hamulcowego (wymiana tarcz hamulcowych i wymiany klocków
hamulcowych),
opony (wymiana 1 szt),
wyposażenia kabiny (wymiana listew ozdobnych słupków środkowych),
instalacji elektrycznej (wymiany akumulatora) i wielokrotnie układów
elektronicznych
zawiadujących zespołami i elementami wyposażenia samochodu. "

a takze:

"Ponadto stwierdzono utrudnione otwieranie drzwi przednich lewych. "
"Wyposażenie wnętrza kabiny - Na oparciu fotela przedniego lewego (fotografie
poniżej) i prawego stwierdzono miejscowe przetarcia tapicerki (skóra
perforowana). "

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,46688030,46688030,Luksusowa_tandeta_BMW.html


Temat: przeniesienie kierownicy
Zrobic da sie wszystko. W twoim przypadku na pewno:

1. przekladnia kierownicza i, jesli jest wspomaganie, to elementy laczace sprezarke i przekladnie

2. pedaly i linki

3. deska i elektryka (!!!!!!!!!)

4. elementy wnetrza

Prawdopodobnie:

1. uklad ogrzewania i wentylacji

2. puszka bezpiecznikow z elektryka

Samochod po takiej przerobce zapewne bedzie mial glosnie wnetrze, moze byc trapiony idiotycznymi usterkami (np. pekajace polaczenia elektryczne - tego na prawde sporo trzeba dorobic).

W starym i prostym samochodzie moze to ma sens. W nowoczesnym, napakowanym elektryka to wyzwanie podobne do naprawy samochodu po powaznej kraksie. Niby sie da, ale czy ma sens?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,23023690,23023690,przeniesienie_kierownicy.html